Dolmakalem vs. Dolmakalem

ilkkalem.jpg

Çok uzun zamandır aklımı meşgul eden bir yazıyı daha yazıp bu yükten kurtulayım diyorum. Pek çoğunuz biliyordur, bir süredir dolmakalemlerle içli dışlıyım. Bu iş nasıl başladı, nereye gidiyor, doktor yoksa ölecek miyim minvalinde soruları kısaca yanıtlayayım ya da sizi biraz yanıltayım dedim.

İşin latife kısmı bu yana, kendimi bildim bileli kırtasiye tutkum vardı, ama nasıl oldu da dolmakalem konusuna bu denli geç kaldım, hâlâ hayret ediyorum. Hemen yazının başında gördüğünüz Lamy’nin Alstar serisinden “Black Purple” isimli güzellik benim ilk dolmakalemim. Kendisi bana Hasan tarafından hediye edildi. İnsanın kardeşleri olması süper bir şey, bunu daha önce söylemiş miydim? Kendisi ile karşılıklı bu sevgili zehri aldık verdik. Yazmak içinde küçük kuleler yaptık.

Tabii, bu ilk dolmakalemden çok daha önce başladı bu hastalık, ilk virüsü de alakasız bir şey için internette gezinirken bulduğum bir blog’tan kaptım. Sonra bu blog’un büyük bir aile olduğunu -burada büyüklük kalbî bir kavramdır- ve zamanla bu ailenin bir ferdi olduğumu söylememe gerek yoktur herhalde. Bahsi geçen blog Sevgili Zeynep’in bundan 5 yıl önce kurduğu www.banasikcayaz.com. Elbette başta bir kaleme âşık olmuştum, ama aslında bir üsluba ve samimiyete de vurulmuştum. Çünkü samimiyet ile laubalilik bu günlerde çok birbirine karıştırılıyor ve çok nadir doğru ayarı bulunuyor. (Âşık olduğum kalem, linke tıklayınca açılıyor.)

SAMSUNG CSC

Pilot Lady White Sakura Blossom

Yılların hasretinin sonunda, bu güzelliği kalemliğime çok sevgili bir ağabeyim sayesinde koyabildim. Pilot Lady White’ın bendeki modelinin ismi “Sakura Blossom”, bu sevimli arkadaş maki-e tekniğine benzer kabartma çiçeklere sahip, öyle mi, çok emin değilim. Maki-e tekniği için bakınız. Evet, siz de Japonların bu inanılmaz ince sanat anlayışı karşısında dilinizi yuttunuz değil mi. Her kadim sanat böyle zarafet dolu.

Ben bu yazıda sadece meraklısını ilgilendiren teknik konulara girmek istemiyorum. Zira aradığınız her nevden bilgi, Bana Sıkça Yaz‘da mevcut. Unutmadan bunca deli nasıl koordine oluyoruz, ondan da kısaca bahsedeyim; iki facebook grubu aracılığı ile. Bunlardan ilki, kendi aramızda kalem-yazı-mürekkep-kağıt üzerine konuştuğumuz, bugün 1700 aşkın üyesi olan bir grup. İkinci grupta ise, kalem ile ilgili her türlü takas ve satış yapılabiliyor, ticari olan satışlar müstesnâ.

Geleyim asıl bana sıkça sorulan sorulara. Kalemliğime. Toplam 17 dolmakalemim var, bunların bir kısmı antika denilebilecek yaşta, ama beni antikalıklarından çok yazma kaliteleri ilgilendiriyor. Bu sayı zaman zaman arttı azaldı, hediye gelen giden, satılıp alınanlarla, arzu ettiğim bir kalemlik haline geldi. Kalemliğimin bu haline pek çok arkadaşımın katkısı oldu, varolsunlar. Ve elbette pek çok öğretmenim oldu, Zeynep’in şahsında hepsine şükranlarımı sunuyorum, o olmasaydı, bunca güzel insanla nasıl tanışacaktım ki.

Gelelim kalemlere, bilen bilir, instagram’da kâfi derecede görünüyorlar kendileri.

Modern kalemler, genelde eski kalemlere göre daha iri kıyımlar ama örnek olması bakımından en büyük (Conklin All American Old Glory) ve en küçük (Kaweco Skyline Sport Mint) kalemim. (Diğer ikili Conklin Duragraph Forest Green ile TWSBI Eco.) Aşağıdaki slaytta kalemliğimdeki bazı kalemlerin uç kalınlıklarının örnekleri bulunuyor. EF (Extra Fine), F (Fine), M (Medium) ve B (Broad) uç tiplerinin yanı sıra kaligrafik uçlar 1.5 numara; esnek uçlar (Flexible) da mevcut. Uç seçimi, yazınızın boyutuna, yazma alışkanlığınıza göre değişebilir, tıpkı kalemin boyutunun elinize göre değişkenlik göstermesi gibi. Ama bu gözler ne minik kalemleri ne iri kıyım ellerde gördü. İri elli arkadaşlara selam ederim, kendileri böyle seviyoruz. ^^

Hasılı, her yiğidin bir yoğurt yiyişi var.

Bu slayt gösterisi için JavaScript gerekir.

Önce çok daha fazla detay düşünmüştüm, ne yalan söyleyeyim, ama sonra düşündüm, bu işin asıl keyifli kısmı, araştırma, merak etme, isteme gibi basamaklardan oluşuyor. Kimsenin merakını önceden incitebilecek bir yargıyla konuşmaktansa kendi kalem sevgimden kısaca bahsetmekte karar kıldım. İster hikâyesi olan kalemler sevin (Eski ya da antika demek yerine böyle demeyi daha çok seviyorum.) isterseniz de kaleminizin hikâyesi sizin hikâyeniz olsun; dolmakalem bir yol arkadaşı, kullan at çağına karşı bir fikir.

Son olarak bir istek listesiyle bitireyim, neler neler var siz de ölün isterim. 🙂 #wishlist

Bu slayt gösterisi için JavaScript gerekir.

 

About Nergihan Yeşilyurt

Seksenli yılların nisanında Trabzon’un Maçka’sında doğdu. Ev hanımı bir anne ile işçi bir babanın üç çocuğundan biridir. Üç yaşında ailesiyle birlikte İstanbul’a geldi ve halen bu şehirde yaşamaktadır. Üniversiteye kadarki eğitimini İstanbul’da tamamladı. Üniversite için Çorum’a gitti; Hitit Üniversitesi’nde Türk Dili ve Edebiyatı okudu. Astronomi, Osmanlıca, tarih, psikoloji, sosyoloji, fotoğraf, tiyatro ve Klasik Türk Şiiri’ne meraklı. Çocukluğunun büyük bir bölümü köyde geçen biri olarak tabiatla iç içe olmayı daima sevdi. İlk şiirini on bir yaşında yazdı. Bu şiir İstanbul çapında düzenlenen bir yarışmada birinci oldu. Bu tarihten itibaren lise dönemine kadar okullarındaki edebiyat projelerinde yer aldı, bulduğu her şeyi okudu. Lisede okulunda çıkan Toprak Dergisi’nin editörlüğünü yaptı. Amatör olarak radyoculukla ilgilendi, üniversitenin panel, dinleti, söyleşi gibi organizasyonlarında spiker olarak görev aldı. Ayrıca üniversitede bir grup arkadaşla beraber çıkardıkları Baykara Dergisi’nde halkla ilişkiler bölümünün sorumluluğunu üstlendi. Sahte Vefa, Temrin, Serencam, İzdiham, Yumuşak G, Ay Vakti, Hacı Şair, Hece ve Mahalle Mektebi vb. dergilerde şiir yayımladı. Kültür-sanat ve kitap yazıları kaleme aldı; söyleşi yayımladı. “Yalan Ayaklı Dorothy” şiiri TYB 2014 yıllığında yer aldı. Dört yıllık muhabirlik, editör yardımcılığı tecrübelerinden sonra, bugün bir STK’nın projelerinden birinde editör olarak görev yapmaktadır. Bu aralar Gökçe Özder ve Ali Berkay ile birlikte Davud’un İnsanları isminde bir e-dergi çıkarmakta, ilk şiir kitabına hazırlanmaktadır. iletişim: nergihan.yesilyurt@gmail.com Nergihan Yeşilyurt tarafından yazılan tüm gönderileri görüntüle

Bir Cevap Yazın

